Do you come from a land Down Under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Do you come from a land Down Under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Do you come from a land Down Under

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

21 Februari 2016 | Australië, Melbourne

De zon schijnt volop dus de hoogste tijd om wat uurtjes door te brengen aan het strand. Een 7km route brengt ons van Coogee Bay naar Bondi en onderweg kom je zes stranden tegen. De zeewind brengt gelukkig wat verkoeling want het is warm, 35+℃ warm. Na wat lachbuien in de hoge golven, opgedroogd in de stralende zon en een ijsje te hebben gegeten bij een heuse Ben&Jerry's ijswinkel zijn we neergeploft voor wat koude colaatjes en flink  bijkletsen. Wat gek om elkaar aan de andere kant van de aardbol weer te ontmoeten. Goede reden voor een borrel dacht ik, dus d'avonds gezellig biertje gedaan met Loes in het sfeervolle Coogee Paviljoen.

Na 3 dagen in de grote stad is het hoogtijd om echt down under te gaan en hoe letterlijk hebben wij dit genomen. Dikke 4WD auto, geen mobiele service, elektriciteit is al helemaal taboe, een verlaten campingplaats en met klapper op de vuurpijl wilde kangoeroes en kaketoes!! De bedoeling is dat we in tentjes slapen. Maar Jordy heeft zijn sokken aangelaten en slaapt deze eerste onwennige nacht in de auto, Tess raapt de ballen bij elkaar en slaapt dapper in een roze tentje. Na een nachtje te hebben geslapen in het Blue Mountain NP, heeft de term lawaaipapegaai een heel duidelijke vorm gekregen. Die prachtige witte kaketoes kunnen krijsen, echt niet normaal, geen wonder dat hier niemand anders overnachtte.

Vandaag de eerste echte roadtrip dag, met Alesso - Sweet escape knallend door de speakers laten we kilometers asfalt achter ons en vertrekken we richting zuidelijke richting. Onderweg komen we een gigantische Canyon tegen met de bekende Three Sisters rotsformatie en vele prachtige vergezichten. Langzaam begint bij ons beide het echte Ozzie outback gevoel te komen en deze wordt flink versterkt met de locatie van aankomende nacht. Vlakbij de kust in Murramurang NP lopen en grazen de kangoeroes letterlijk om de auto's en tenten heen en tijdens de afwas staan we vol verbazing te genieten van de bizarre situatie. Possems zijn kleine schattig ogende beestjes die oorspronkelijk alleen in Australië voorkomen, ze lijken een beetje op een combinatie van een eekhoorn/wasbeer en ook deze diertjes komen met enige voorzichtigheid te voorschijn tijdens het potje kaarten. Wat een mega bijzondere belevenissen in zo'n korte tijd, ik ben erg benieuwd wat de rest van Australië voor ons in petto heeft!

Australië is groot, héél groot, en van A naar B kost vaak vele uren rijden door bergen en dalen. Dit hebben we gemerkt met onze lange tocht van Depot Beach naar het plaatsje Sale, op papier +/- 650 km, maar in werkelijkheid 9 uur karren. Onder andere door een giga regenwoud, vele kleine kustplaatsjes, kilometers uitzicht over dorre vlaktes en tientallen Lorre's (Groen met rode papegaaien). Jordy is eindelijk een beetje gewend aan het hele beestjesverhaal en op zijn uitgekozen camping durft hij het vanavond ook aan om te overnachten in een tent. Met de krekels om de tent en de frisse avondlucht moet dat helemaal goed komen.

In de tweede grote stad van onze trip, Melbourne, hebben we op zijn puur Nederlands een festivalletje gepland. Rechtstreeks vanuit Amsterdam is dit de eerste editie van Dekmantel Australia. Vol met rare Ozzie types liepen we in het begin een beetje onwennig rond. Maar na een uurtje hadden we een groep Dutchies om ons heen en verliepen de danspasjes soepel! Wat een gaaf feestje om de eerste week mee af te sluiten. Next stop: Great Ocean Road.

Tot volgende week,
Dikke kus en knuffel