Hello from the other side - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Hello from the other side - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Hello from the other side

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

20 December 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Woensdag : Dag 1
De vakantie begint vroeg om 6:45 uur met een ieniminie vliegtuigje van Wellington-Queenstown, daar wat rondgelopen en vooral gewacht op de rest. Na nog eens twee uur vertraging kwamen de lieverds uit Nederland eindelijk aan in kiwiland en rond half 6 vond het welbekende hello-goodbye moment plaats. Daarna snel de huurauto, eerder een huurbus, opgehaald en richting de stad van de adrenaline gereden. Eén van de highlights in de omgeving is milford sound dus deze direct maar geboekt voor vrijdag. We slapen in een backpackers hostel en iedereen heeft een eigen bunkertje met licht- en (halleluja)luchtdicht gordijntje, ideaal voor ons swientie en zijn jetlagdarmen hihi.

Donderdag : Dag 2
We hebben gratis ontbijt in het hostel dus na het vullen van onze maagjes met de ruime keuze uit 3 soorten cornflakes + melk zijn we naar Arrowtown vetrokken. Dit is een klein dorpje dat bekend staat door een Chinese settlement tijdens de goldrush. Zelf kan je ook nog het geluk testen door met een zeef het ijskoude beekje te lijf te gaan. Na deze culturele activiteit werd het hoog tijd voor de eerste wandeling rondom lake Sylvan, twee uur lopen door het bos en uitkomen bij een idyllisch meertje omringd door indrukwekkende bergen verzorgde meteen een goede eerste indruk op pap&mams.

Vrijdag : Dag 3
Vandaag op het programma een excursie naar Milford sound, één van de vele fjorden aan de Westkust van het ruige zuidereiland. Het is een busreis van totaal 10 uur, met onderweg vele scènes uit Lord of the Rings. De fjord zelf heeft iets magisch: 140m hoge watervallen/2.5 km hoge kliffen met een mistige uitmonding in de Tasmaanse zee. Onze gids Lucy had nog het meeste weg van een kruising tussen een kip zonder kop en een overenthousiaste Karin Bloemen, die vrouw heeft de hele tien uur vol gepraat over de meest onzinnige dingen zonder een adempauze te veel. Kort om, een hele ervaring zowel in als uit de bus!

Zaterdag : Dag 4
Tijd om het toeristische Queenstown te verlaten en de natuur in de duiken. Plaatjes rechtstreeks van ansichtkaarten en complete stiltes overal waar je kijkt. Stijn&Lies vielen van de ene verbazing in de ander en zijn zoals zij zelf zeggen 'Helemaal verliefd... Op het blauwe water!' s' Avonds een overnachting met uitzicht over Lake Tekapo dat bekend staat om de prachtige sterrenhemel en uitzicht op Mount Cook, met 3754m de hoogste berg van Nieuw-Zeeland met twee gigantische gletsjers.

Zondag : Dag 5
Kilometers aan landschap, de auto uit laten rollen over de vele heuvels en een gemiddelde tegenliggergehalte van 1 per 10 minuten (piekperiode). Op naar the earthquake city: Christchurch. Tegenwoordig beter te omschrijven als Ghosttown. Op 4 September 2010 getroffen door een beving van 7.1, om vervolgens midden in de wederopbouw nogmaals geraakt te worden op 22 februari 2011 door een beving van 6.3. Alle beschadigde maar nog overeind staande gebouwen stortte alsnog in en 50% van het ontroerend goed was beschadigd. Overal hijskranen, containers en verlaten gebouwen maakt de algehele indruk nogal bedroefd. Gelukkig komt Roosje vanavond de stemming flink opvrolijken met haar aanwezigheid!!

• 20 December 2015 - 08:46

Linsey:

Wat een super leuk verhaal.
    En de familie Wemeijer vermaakt zich volgens mij prima!!
    Heel veel plezier met jullie rondreis.

Liefs Linsey

• 21 December 2015 - 12:05

Jantje:

Heerlijk genieten met de hele familie! x

• 26 December 2015 - 19:43

Els:

Wat een prachtig land.

, geweldig om dat samen te mogen meemaken! Doe iedereen de groeten.