Hawke's Bay: Region of Sunshine and Wine - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Hawke's Bay: Region of Sunshine and Wine - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Hawke's Bay: Region of Sunshine and Wine

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

22 November 2015 | Nieuw Zeeland, Napier

Ongeveer 5 uur in de bus naar het noorden ligt Napier, een gezellig plaatsje aan de oostkust die bekend staat om zijn art-deco stijl. In 1931 is het complete stadje (op 16 gebouwen na) totaal verwoest door een aardbeving gevolgd door een brand. De gebouwen die nog wel stonden waren gemaakt van hout/beton in plaats van bakstenen en konden de trillingen van de aardbeving opvangen. Om het stadje weer op te bouwen is gekozen voor een vrolijke stijl, genaamd Art-Deco. Dit houdt in dat alle gebouwen gelijkvloers zijn, ronde hoeken hebben en veel kleuren op de muur. Hierdoor kreeg ik een beetje het gevoel van een Spaanse badplaats. Dit gevoel werd versterkt door de regio nummer 1 export product: Wijn!!!

Napier staat gelijk aan kilometers wijngaarden en internationaal prijswinnende alcoholische versnaperingen. Dit moest natuurlijk getest worden, dus samen met Jessica (New Yorkse uit mijn hostel) heb ik een wijntour gedaan. Wat is nou beter dan om 10 uur in de morgen je neus in een glas Pinot Noir te duwen en al gorgelend de Sauvignon Blanc te proeven. Twee wijnmakerijen, ongeveer 15 proeverijen en een bezoekje aan een Belgische chocolaterie later, kwamen we om 13 uur terug in Napier. Lichtelijk aangeschoten werd het tijd voor een picknick lunch met uitzicht over de prachtige blauwe zee. De lunch deed ons beiden goed en mijn eerste gratis slaapplaats in het noorden (The Bay of Islands - Paihia) is geregeld! Conclusie: Het was een heerlijk relaxed, genietend en productief weekend vol zonneschijn.

De magische grens van 100 patiënten is inmiddels gepasseerd dus deze week gaan Peter, mijn begeleider, en ik de eerste resultaten analyseren. Nu je er zo lang mee bezig bent, wordt ik toch wel erg nieuwsgierig naar het resultaat!

Even via deze weg: Lieve iedereen bedankt voor alle leuke reacties, berichtjes en kaartjes. Tot volgende week!
Dikke kus & knuffel


  • 25 November 2015 - 00:52

    Gerard:

    Hallo Tessa,

    Hier Groningen! Je bent nu half weg en waarschijnlijk al weer twee keer zo volwassen geworden dan je al was. Jij bent letterlijk en figuurlijk in de lente van je leven en wij zitten in de stormen van het najaar, ook van ons leven, gepaard gaand met de slagregens die er onvermijdelijk bij horen. Als ik jouw verslagen lees dan komen er twee gedachten bij mij op.
    De eerste is onze reis naar Australië enkele jaren geleden. Alleen al jouw foto's roepen deze herinneringen op. Dat gevoel van ruimte om je heen is zo wezenlijk anders dan hier in Nederland waar bij elke hoek die je omslaat er weer een ander dorp of stad opdoemt. Neem deze ervaring goed in je op. Die zal je gaan missen als je weer terug bent op je stek hier in dit kikkerland. Ook leuk hoor maar wezenlijk anders.
    De tweede gedachte is dat je mijn gedachten aan Ankie levendig houd. Je bent een Wemeijer maar wel met de kenmerken van de Korstenkant van de familie Wilmink. Ankie, ook een Korstentype, bruine ogen, altijd vrolijk, etc. zwierf op jouw leeftijd ook in in haar eentje door Zuid Africa. Ze verdiende haar geld door bij benzinepompen te werken, in winkeltjes waar missaals werden verkocht etc.. Ze had het wel gezien in Nederland. Ze haalde uit het leven wat er in zit en dat doe jij ook.

    Waar ik ook nieuwsgierig naar ben is wat er uit jullie onderzoek daar komt. Leveren jullie een bijdrage aan de wetenschap en/of de beroepspraktijk van de geneeskunde want daar gaat het ook om toch? Je wil toch ook arts worden? Schrijf voor je terugkomt alsjeblief een bijdrage over je onderzoek aan die rare oom van je en zorg vooral dat je geniet van de kans om Nieuw Zeeland te verkennen.
    Knuffels van Anneke en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hi, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisblog! Zoals velen heb ik altijd al van reizen gehouden. Maar de zomervakantie 2014 met Mirte in Thailand heeft het bevestigd: ik wil de hele wereld zien. In al zijn vormen, maten, soorten, schoonheden en gekkigheden! Na twee fantastische reizen naar onder andere Nieuw-Zeeland, Fiji, Australië, Sri Lanka, Cuba, de Nederlandse Antillen en Suriname, is het nu tijd om te sparen voor de wildste droom van allemaal! Een jaar lang op reis. Maar tot het zo ver is, vermaak ik mijzelf prima met wat leuke tripjes tussendoor. Read, Inspire and Explore! Dikke kus & knuffel, Tess

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 51772

Voorgaande reizen:

25 November 2018 - 01 Mei 2020

In de tussentijd

01 Mei 2017 - 31 Mei 2018

Bunita Curacao en de heenreis

16 Augustus 2015 - 10 April 2016

Stage Nieuw-Zeeland en terugreis

Landen bezocht: