Wonderen der moeder natuur - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Wonderen der moeder natuur - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Wonderen der moeder natuur

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

18 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Door de afgelopen drie jaar in Groningen ben ik er niet helemaal onbekend mee, maar hier is het toch wel even een complete trap hoger. Ik heb het over het fenomeen: Aardbevingen. Nieuw-Zeeland ligt precies op de grens van twee aardplaten en wanneer er opgebouwde energie vanuit de aarde ontsnapt in deze breuk kunnen de twee platen tegen elkaar aan trillen/schuiven en krijg je het typische schokken van een aardbeving. In de afgelopen week alleen al hebben er 30!!!!!! bevingen plaatsgevonden. Lang niet allemaal voelbaar, maar afgelopen maandag was er één in de avond met een sterkte van 5.8 op de schaal van Richter. Deze was ook duidelijk voelbaar voor ongeveer 15 seconden en verliep heel golvend, bijna alsof je op een boot zat. Gelukkig geen schade en vooral heel uniek om een keer mee te maken.

Dinsdag bedacht iemand van de kunstopleiding, die ook in the Cube woont, dat het een goed plan was om brandende olie in de gootsteen te gieten. Blijkt dat de combi brandende olie en water een ontploffend eindresultaat heeft en de gootsteen van de muur afblies. Zo kwam het dat het gehele gebouw 3 uur lang ontruimt was en de 7e verdieping, plek van onheil en ook mijn verdieping, tot aan de 4e verdieping waterschade had van de ontplofte wasbak. Dat leverde drie slapeloze nachten op door het helse kabaal dat van de luchtdrogers kwam. Maar gelukkig is het tapijt weer droog, valt de waterschade mee en is het s'nachts weer rustig in het gebouw haha.

Het komt goed uit dat Wellington echt een koffie stad is, op elke hoek is er wel een koffie tentje met echt de heerlijkste verse bakkies leut. Deze kon ik goed gebruiken na die gebroken nachten, dus daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Tip: strooi was kaneel op je cappuccino, maakt de koffie net wat lekkerder en is nog gezond ook!

Genoeg sensatie afgelopen week. Hopelijk is aankomende week iets rustiger qua natuurkundige fratsen. :)
Dikke kus & knuffel

• 19 Oktober 2015 - 11:20

Annelies En Herman:

Hallo Tessa,

Hier een reactie van jou (hier nog) Anne de Vrieslaan buren!
    Fijn om door jou verhalen mee te leven hoe het met je gaat en het leven daar is.
    En vooral niet verteten de mooie foto's die je maakt, daardoor krijgen we nog een beter beeld hoe het is in het mooie Nieuw Zeeland.
    Wij wensen jou een super mooie tijd en straks genieten als mama, papa, Lisa en Stijn je komen bezoeken!

Liefs Annlies en Herman

• 22 Oktober 2015 - 10:33

Rosanne:

He meid,

Wat een leuke verhalen allemaal en super mooie foto's. Zo te zien vermaak jij je daar prima!
    Ik hoorde dat je gezelschap krijgt van je familie tijdens de feestdagen. Super leuk!
    Succes met je studie daar en geniet ervan!

Liefss Rosanne en een kusje van Norah

• 22 Oktober 2015 - 18:42

Elllls:

Hoi Tessa, leuk om je verslagen te lezen. Bijzonder om zo'n aarsbeving mee te maken. Gelukkig kwam er geen ellende van! Wat een idee om brandende olie in de gootsteen te gieten. Nou ja....alles gaat weer goed gelukkig. Heel fijn dat je je familie op bezoek krijgt. Liefs van Ells