Snowboarden in September - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Snowboarden in September - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Snowboarden in September

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

21 September 2015 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Centraal op het Noordereiland ligt de vulkaan mount Ruapehu, met een maximale hoogte van 2.797 meter is dit de grootste actieve vulkaan van Nieuw-Zeeland. De laatste uitbarsting was in 2007, met daarna jaarlijks nog de nodige onrust. Tussen juni en oktober ligt er genoeg sneeuw op de toppen voor een weekend sneeuwpret. Zowel vanuit Auckland als Wellington is het een goede 4 uur rijden en komen mensen hier voor a little escape. Er zijn twee middelgrote skigebieden: Whakapapa (noordzijde) en Turoa (zuidzijde). Ze kennen hier nog geen cabineliften dus alles gebeurd door sleepliften of hele oude ijzeren stoeltjesliften. Comfortabel is anders, maar Turao lag er zaterdag prachtig bij met verse sneeuw en een brandende zon, dus klagen doen we zeker niet. In onze prachtige outfits uit the box of shame, rechtstreeks uit de jaren 90, waren we klaar voor een topdag.

Tessa is een ervaren skiër dus samen met haar heb ik voor de lunch lekker veel kilometers gemaakt. Sabrina was er na twee uur les ook klaar voor en zijn we met zijn drieën omhoog gegaan. Het was een beste uitdaging voor de onervaren Sabrina, maar we zijn uiteindelijk vermoeid en voldaan terug gegaan naar ons chaletje in Ohakune. Dit is een klein dorpje dat helemaal opleeft tijdens het skiseizoen en de nodige après ski biedt. Genoeg drankjes en dansjes later konden we concluderen dat het echt een topweekend was met veel lachen, gieren, brullen en gelukkig goede sneeuw!

Geniet van de mooie, maar ook zeker hilarische foto's!
Dikke kus & knuffel

• 22 September 2015 - 10:30

Niki:

Haaaai skaaat!!!!
    Wat super leuk om steeds stukjes van je te lezen met de fotos!!
    fijn dat je het zo naar je zin hebt!!!
    Zet m op..
    xxxx