Diepe dalen gevolgd door enorme pieken - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Diepe dalen gevolgd door enorme pieken - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Diepe dalen gevolgd door enorme pieken

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

08 November 2015 | Nieuw Zeeland, Turangi

Tissues, eeuwen aan slaap, keelpastilles, honing, sjaal, warme pittenzak en liters thee. Zo zag het begin van afgelopen week eruit, ik was het levende bewijs van een hardnekkig virus in combinatie met te weinig slaap en te veel leuke dingen in de agenda. Tijd om even rust te nemen en flink veel te slapen dus. Na drie dagen als een beer in winterslaap te hebben geleefd, knapte ik gelukkig net op tijd op voor de volgende belevenis: Een weekend weg naar één van de mooiste plekken van Nieuw-Zeeland, Tongariro National Park.

Totaal waren we met zijn 5en en zijn we vroeg vertrokken met een huurauto naar Lake Taupo. Dit ligt precies in het midden van het Noordereiland en is echt gigantisch (>600 vierkante km). Het water had de temperatuur van een nieuwjaarsduik maar bikkels als we waren zijn we er toch ingegaan. Na deze verfrissende duik zijn we teruggereden naar onze slaapplek voor de aankomende twee nachten. Met de prachtige naam Samurai backpackers lodge en overnachtingskosten van €9 pppn. Is dit kuuroord precies wat je erbij verwacht: stapelbedden, veel jongeren en bier. Prima voor een weekend en vooral heel gezellig.

Zaterdag stond de prachtige Tongariro Crossing op het programma. Dit is een pittige wandeling van bijna 20km die je tot een hoogte van 1886m brengt. We hebben er zeven lange uren over gedaan, maar terugkijkend was het echt paradijselijk. Doordat je zo hoog zit kun je zelfs de bergen van het Zuidereiland zien en ben je echt even 'On top of the world'. Na deze expeditie glimlachte de hangmat mij toe, dus daar heb ik heerlijk de laatste zonnestraaltjes van de dag in vertoeft.

Zondag was het tijd voor nog een natuurlijke uitdaging, namelijk Raften! Wat is nou leuker dan 12km in een rubberbootje op ijskoud bergwater door stroomversnellingen & watervalletjes gaan of vastlopen op mega keien. Gelukkig scheen de zon dus waren we niet helemaal bevroren op het einde. En was de natuur echt adembenemend mooi, dus waren onze harten ook goed ontdooid tegen de tijd dat we terugkwamen. Als perfecte afsluiter van dit intensieve weekend, hebben we nog een stop gemaakt bij de natuurlijke HotSprings. Badderen in 37 graden was echt heerlijk en dat namen de vermoeide spieren ons in dank af. Helaas betekende deze verwennerij wel het einde van deze minivakantie en stond ons nog een terugreis van 4.5 uur te wachten terug naar Windy Wellie, die ons zoals gewoonlijk ons verwelkomende met een krachtig briesje.

Wat een super afsluiter van een nog al rottig begin van de week!
Tot volgende week & voor de meesten drink er één op mij tijdens Ganzemarkt.
Dikke kus & knuffel

• 11 November 2015 - 08:55

Niki:

Wow wat weer een mooi verhaal en mooie fotos zeg!! ik kijk mijn ogen uit!!!
    Zeker op ganzenmarkt wat op je gedronken. Wel 10!! haha..
    Was erg gezellig maar niet als andere jaren... Dus veel heb je niet gemist... :D:D
    Hoe staat het met onderzoek?
    Veel succes!!
    xx