Queen of Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Queen of Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Queen of Wellington

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

13 December 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

De stem van de Kiwi's heeft geklonken en de winnaar van de nieuwe vlaggen is definitief. Een combinatie van oud en nieuw, zwart en blauw, sterren en de fern. Het ontwerp is al 15 jaar oud en was favoriet van velen, maar liefst 43% stemde op dit exemplaar. In maart mogen de mensen nog een keer naar de stembussen om te bepalen of ze de geschiedenis in gaan als eerste land dat hun nationale vlag veranderde of dat de miljoenen beter in iets anders gestopt had kunnen worden.

Ondertussen ben ik verhuist van de 7e naar de 9e verdieping van the Cube. Als echte poetsannie heb ik het oude appartement grondig schoongemaakt en de helft van mijn prut weggemikt. Ongelooflijk hoe snel je spullen om je heen verzameld, ik kwam hier in augustus met 1 grote koffer en deze had zich al vermenigvuldigd naar 2.5 koffer plus een mooie collectie schoenen. Zoals mams zou zeggen Vrouw Jonker heeft de winkel weer geopend! haha Het uitzicht vanaf de hoogste verdieping is echt fantastisch, doordat Nieuw-Zeeland veel ruimte heeft wordt er niet echt in de hoogte gebouwd. Dit maakt dat ik vanaf de bank in de gezamenlijke woonkamer de haven, Mount Victoria en op mooie dagen zelfs Lower Hutt kan zich aan de andere kant van het water. Niet geheel vervelend dus. Daarnaast woon ik nu met vier andere studenten (2 jongens en 2 meiden) van over de hele wereld: India, Brazilië, China en Nieuw-Zeeland. Mooi gemixte groep dus en hartstikke gezellig. Deze nieuwe samenstelling hebben we meteen gevierd met een etentje en borrels in de stad.

Woensdag vlieg ik naar Queenstown in het Zuidereiland om de familie te verwelkomen in dit prachtige land. Roos voegt zich bij ons in Christchurch en met zijn 6en gaan we de aankomende twee weken in een aardig tempo de reis naar Auckland, op het Noordereiland, afleggen en genieten van de feestdagen.

Dikke kus & knuffel

• 13 December 2015 - 09:21

Marjolein Ambergen:

Hey Tessa,

Super leuk om steeds je belevingen te lezen! Heel veel plezier met je ouders, Lisa, Stijn en Roos!

Lieve groetjes Marjolein

• 13 December 2015 - 18:16

Annabeth:

Heel veel plezier allemaal!!
    Geniet ervan xxx

• 14 December 2015 - 08:52

Niki:

Veel plezier met zn allen en hele fijne dagen!!
    xx