Legendes en zombies - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Legendes en zombies - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Legendes en zombies

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

01 November 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

1680 uur / 70 dagen / 10 weken, oftewel officieel op de helft! Vanaf nu is het aftellen in plaats van optellen en dat is toch eigenlijk wel een heel raar idee. De afgelopen weken zijn echt omgevlogen, met veel leuke mensen en momenten lijkt het wel of iemand het knopje fast-forward heeft ingedrukt.

Inmiddels is de maand november aangebroken en hebben veel mensen hier de maand oktober afgesloten met een leuk feestje: Halloween. Deze traditie is hier echt best wel groot. Met kinderen die het hele weekend verkleed de straat op gaan, winkelmedewerkers die geschminkt achter de toonbank staan en er zijn zelfs speciale pompoengebakjes te verkrijgen. Om een beetje in het thema van mijn Kiwi-avontuur te blijven heb ik mij zaterdag ook maar opgedoft en ben ik verkleedt gegaan als de Evil Nurse uit de film Kill Bill. Een collega vanuit het ziekenhuis had flink haar best gedaan en het resultaat was echt heel gaaf. Wat heb ik gelachen om de meest hilarische kostuums: Een bloederige snijboon, zombie zeemeerminnen, van het tapijt gevallen Alladin tot aan Mickel Jackson en Mario&Luigi.

Maar dit alles viel natuurlijk in het niets bij de wedstrijd van de eeuw. De WorldCup rugbywedstrijd tussen Nieuw-Zeeland en Australië om de gouden plak. Er zijn serieus wetten gewijzigd rondom dit gebeuren en heel Wellington zat/stond om 5 uur zondagmorgen in een kroeg of op straat door de ruiten te kijken naar de belangrijkste 80 minuten van het jaar. Het was een spannende wedstrijd met een fantastisch eindresultaat, The All Blacks hebben gewonnen met 34-17 en daarmee zijn zij het eerste nationale rugbyteam ooit die twee keer op rij de WorldCup hebben gewonnen. De gekte en acties vliegen je hier nu om de oren en ik ben erg benieuwd wanneer dit enthousiasme weer wat afneemt.

Voor nu plof ik lekker op de bank voor een rustige zondagavond met een filmpje en ga ik daarna vroeg naar bed, want het was een lange zit afgelopen nacht! Tot volgende week.

Dikke kus & knuffel

• 01 November 2015 - 09:34

Linsey:

Hee!!
    Alweer op de helft dat schiet dus mooi op!
    En je vermaakt je daar ook nog steeds.
    En wat ben je mooi en eng verkleed

• 02 November 2015 - 09:17

Niki:

Wat een toffe fotos!! super outfit!!!
    En wat tof om de gekte rond het rugby mee te maken!!
    Aftellen.... super snel idd.. Succes... hoe staat het onderzoek?

xx

• 03 November 2015 - 12:18

Jantje:

Hoi Tessa,

Weer een mooi verhaal en wat gaat de tijd toch snel als je het naar de zin hebt.....Geweldige foto's ook!
    Nog even en dan is de hele familie er ook, mooi man!
    En die rugby wedstrijd hebben wij hier gezien op TV, dat was echt te gek!

Succes met je onderzoek en nog heel veel plezier!, Liefs Jantje