Rennen, vliegen, opstaan en doorrr - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Rennen, vliegen, opstaan en doorrr - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Rennen, vliegen, opstaan en doorrr

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

04 Februari 2018 | Curaçao, Curaçao

Hi lieve allemaal,

Na 7 verschillende coschappen is het tijd om alle vergaarde kennis te gebruiken in het huidige coschap. Mijn verwachtingen zijn hoog: veel bloed, heldhaftige acties en drukte. Dat kan maar één afdeling zijn, juist de Spoedeisende Hulp!

In deze vier weken wilde ik alles leren over gewonde mensen opvangen, huilende babies helpen en gebroken botten rechtzetten. Voor velen lugubere bezigheden, maar voor mij het einde. Dus coschap 8 ging ik rocken!!

Vol frisse moed stapte ik in mijn dikke suzuki alto maandag om vervolgens de eerste drie uur niets te doen en te zitten wachten. Ongelukken en gekkigheid komen niet op maandag dacht ik. Dinsdag, woensdag en donderdag waren helaas een exacte kopie van maandag. Vrijdag gebeurde er echter iets geks, twee reanimaties, een auto-ongeluk, een blinde darm die op knappen stond en twee halve vingers later had ik geen energie meer over en had ik eindelijk weekend. De maandag, dinsdag en woensdag daarop waren weer een exacte kopie van vrijdag. Spierpijn van reanimeren en hechten als een malle. Be careful what you wish for, cause you just might get it!

De week daarop was het pijn op de borst week en alle honden hadden ook iets verkeerds gebeten met maarliefst 5 razende honden bijtaccidenten in drie dagen.

Na saaie en drukke dagdiensten, avonddiensten en nachtdiensten is mij eeen ding in ieder geval heel duidelijk geworden: de spoed afdeling is rennen en stilstaan, van zoeken naar tot struikelen over patiënten en de verpleegkundigen zijn de echte helden daar! Ik ben heel benieuwd naar het patiënten thema van deze week. Maar één ding staat vast het heeft van een gek tintje van carnaval.

Ayo en tot volgende week.
Dikke kus en knuffel,
Jordy en Tess

• 06 Februari 2018 - 12:06

Niki:

WOW tess, wat een heftige dingen.
    We kunnen er ons niks bij voorstellen!!
    Heel veel succes Geersje!!

Groetjes en dikke smak van Henkie!!