Hopi calor - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Hopi calor - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Hopi calor

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

29 Augustus 2017 | Curaçao, Willemstad

Ola dushies,

September is bijna aangebroken en dat merken wij hier elke dag. Langzaam aan begint het meer te regenen en valt er eigenlijk elke dag wel een flink bui. Deze duren gelukkig maar kort en na vijf minuten is het weer snikheet. De gevallen regen wordt direct weer in de lucht opgenomen en de benauwdheid rijst inmiddels overdag de pan uit.

De temperatuur stijgt ook langzaam door naar een stabiele 32 graden. Echter is de gevoelstemperatuur nog hoger, zo rond de 38 graden, doordat de wind langzaam is gaan liggen gedurende de afgelopen weken. Normaal gesproken waait er een Oostelijke passaatwind over Curaçao. Deze brengt veel verkoeling waardoor het goed uit te houden is in de krachtige zon. Echter ontbreekt dit verkoelende briesje deze dagen steeds vaker waardoor er niets anders op zit dan in de auto te stappen en jouw eigen wind te creëren met rondjes rijden!

Ideaal deze dagen is de Koningin Julianabrug. De grote opvallende brug tussen Punda en Otrobanda in het centrum van Willemstad. Deze brug is 56 meter hoog en daarmee de hoogste van het Caribisch gebied. Buiten de heerlijke wind burgafwaards geeft het ook een uniek kijkje over de stad. En vlak na een dikke regenbui valt zelf Venezuela te zien aan de andere kant van de Oceaan!

Ayo en tot volgende week!
Dikke kus & knuffel,
Tess