Het kleine paradijs - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Het kleine paradijs - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Het kleine paradijs

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

17 Juli 2017 | Curaçao, Willemstad

Klein Curaçao is een klein onbewoond eilandje van drie vierkante kilometer groot. Het ligt op ongeveer tien kilometer afstand ten zuidoosten van Curaçao en is een zeer populaire bestemming voor een prachtige dagtrip. Verschillende organisaties varen er heen met zeilboten, motorboten of catamarans voor prijzen die verschillen van 50-200 gulden.

De wateren rond Klein Curaçao zijn zeer geschikt om te duiken en snorkelen. Zo zie je in de middag vaak een schildpadden of twee rustig rondzwerven en net gelukt kom je zelf een verdwaalde octopus tegen! Ook zijn er grote en kleine vissen in alle kleuren aanwezig rondom de verschillende boten.

Klein Curaçao is nu heel kaal en heeft voornamelijk veel hagedissen als inwoners. Maar het eiland is niet altijd zo kaal geweest. Het was ooit begroeid met veel gras en werd gebruikt om paarden en geiten te fokken. Destijds is ook de verlaten vuurtoren gebouwd. Deze staat er nog steeds en met veel voorzichtigheid kan de toren beklommen worden. Het uitzicht vanuit de toren is een zeer mooi 360graden panorama opname van dit stukje paradijs. Op het oostelijke strand ligt het roestige wrak van een schip, de Maria Bianca Guidesman, dat er in de jaren '60 gestrand is. Inmiddels is een groot deel van het schip vergaan, maar het roestige wrak geeft toch een gave impressie van de kracht van de zee.

Kortom een heerlijke dag bakken in de zon, voetjes in een zee zo blauw als smurfjes en een decor om versteld van te staan!! Klein Curaçao is het Curaçao dat je kent van de foto's en echt een klein stukje paradijs. Bekijk anders de clip van de nieuwe hit van Gers Pardoel - verdwalen. Hij is het in ieder geval met mij eens!

Ayo en tot volgende week!
Dikke kus en knuffel,
Tess

• 17 Juli 2017 - 19:26

Nan:

Lieve Tessa, met genoegen lees ik je verslagen. Ik reageer dan wel niet op ieder verslag maar ik leef mee. Wat onderneem je in je vrije tijd geweldige dingen. Gaaf. Die kleuren blauw van de zee iedere keer! Gaaf!!!
    Dikke knuffel in gedachten. Liefs, Nan