Baby's vangen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Baby's vangen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Baby's vangen

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

21 Augustus 2017 | Curaçao, Willemstad

Tijdens het co-schap gynaecologie is er ook één week op de verloskamers. Oftewel, obstetrie tot de max. Gedurende de dag komen de volgende geluiden voorbij: schreeuwen, huilen, jammeren, lachen, kreunen en tot slotte nog meer tranen. Dat ik een bijzonder beroep heb gekozen was al vrij snel duidelijk. Maar hoe bizar het daadwerkelijk echt is besef je soms ineens na een gewone werkdag waarin ik meerdere vrouwen van onder heb getoucheerd en baby's letterlijk heb gevangen.

Het krijgen van kinderen is hier zoiets als een bezoekje naar de tandarts: Ga op tijd want dan ben je er ook sneller vanaf. Vrouwen van twintig met 2 kinderen is de normaalste zaak van de wereld en baby's uit meerdere relaties is ook een veelvoorkomend iets. Voorbehoedsmiddelen worden maar schaars gebruikt, met vele zwangerschappen tot gevolg!

Het geboren worden van kinderen is natuurlijk een duidelijke zaak. Het begint met een bloemetje, vervolgens komt een bijtje op de koffie en voor je het weet zit er honing overal. Maar hoe indrukwekkend het echt is weet je pas nadat je er een keer bij bent geweest. Een vrouw met een dikke buik, waarvan je weet dat er een kindje in zit, krijgt een oerkracht over zich waarna zij door middel van veel puffen en steunen een nieuw mensje op de wereld zet. Voor haar was het altijd al een mensje want zij voelde het groeien en leven, maar voor vaders en andere omstanders is het kadootje er ineens. Zelfs ik vond het knap memorabel en dat terwijl ik de wonderen der natuur op dagelijkse basis bestudeer.

Bij deze een klein applausje aan alle mama's want ik besef mij nu pas hoeveel werk & pijn het krijgen van een kindje eigenlijk is. Ook al ben ik hier ondertussen bijna een oma zonder kroost. Na deze heftige week met schokkende beelden heb ik besloten mij voorlopig nog niet te wagen aan de honing, maar het mooi te laten bij een verkoelend biertje!

Cheers en tot volgende week!
Dikke kus & knuffel,
Tess

  • 22 Augustus 2017 - 08:36

    Linsey:

    ❤️

  • 22 Augustus 2017 - 09:50

    Saskia:

    Hahahaha Tessa wat prachtig geschreven!!!
    Ik vrees dat jij nooit meer moeder gaat worden....
    Veel plezier nog daar.....
    Groet Saskia

  • 22 Augustus 2017 - 12:27

    Jantje:

    Hahahaha Tessa geweldig geschreven.... !! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hi, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisblog! Zoals velen heb ik altijd al van reizen gehouden. Maar de zomervakantie 2014 met Mirte in Thailand heeft het bevestigd: ik wil de hele wereld zien. In al zijn vormen, maten, soorten, schoonheden en gekkigheden! Na twee fantastische reizen naar onder andere Nieuw-Zeeland, Fiji, Australië, Sri Lanka, Cuba, de Nederlandse Antillen en Suriname, is het nu tijd om te sparen voor de wildste droom van allemaal! Een jaar lang op reis. Maar tot het zo ver is, vermaak ik mijzelf prima met wat leuke tripjes tussendoor. Read, Inspire and Explore! Dikke kus & knuffel, Tess

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 51499

Voorgaande reizen:

25 November 2018 - 01 Mei 2020

In de tussentijd

01 Mei 2017 - 31 Mei 2018

Bunita Curacao en de heenreis

16 Augustus 2015 - 10 April 2016

Stage Nieuw-Zeeland en terugreis

Landen bezocht: