Dia di Bandera - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Dia di Bandera - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Dia di Bandera

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

02 Juli 2017 | Curaçao, Curaçao

Op 2 juli viert men in Curaçao de dag van de vlag. Tijdens deze dag wordt stilgestaan bij de eerste eilandsraad vergadering in 1951. Overal rijden auto's met vlaggetjes, hangt de nationale vlag aan gebouwen en zijn er cocktails gewijd aan deze dag. Het is een nationale feestdag, één van de 13 op het eiland versus 11 in Nederland. En wat dat betreft maken de Antillianen het gezegde 'maak van elke dag een feestje' waarheid, elke gelegenheid is er één!!

Het heerlijke van dit eiland is dat elk weekend voelt als een mini vakantie. Doordeweeks draai ik 50 uur in het ziekenhuis en wanneer ik op vrijdag om 18 uur thuis kom, begeef ik mij plots in zo'n andere omgeving en sfeer dat alle bezigheden en drukte van het ziekenhuis spontaan uit mijn gedachten verdreven worden en is het tijd voor twee dagen dubbel en dwars genieten. Van feestjes ter ere van een volle maan en schuimparties tot aan het zwemmen met schildpadden en surfen. Het leven is hier zeker mooi.

Terwijl ik dit schrijf lig ik in de ondergaande zon te genieten van de laatste zonnestralen op strandje #5 Karakter. Met bediening aan het bedje en een douche op het strand, staat deze plek voor mij echt op nummer 1. Een miljoen dollar en meer, zo voelen mensen zich na een dagje hier en dan betaal je graag die ene gulden extra voor dat overheerlijke koude biertje met goddelijk broodmandje. Het uitzicht staat op oneindig, de haren worden gebleekt door het zoute water en de felle zo'n zorgt voor een overdosis aan vitamine D. Met een gelukkige glimlach kijk ik terug op weer een mini vakantie die is omgevlogen!

Ayo en tot volgende week!
Dikke kus en knuffel,
Tess

  • 03 Juli 2017 - 12:51

    Loes:

    Oh Tess , wat een leventje :)))

  • 04 Juli 2017 - 19:39

    Annemarije:

    Ziet er heerlijk uit Tess!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hi, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisblog! Zoals velen heb ik altijd al van reizen gehouden. Maar de zomervakantie 2014 met Mirte in Thailand heeft het bevestigd: ik wil de hele wereld zien. In al zijn vormen, maten, soorten, schoonheden en gekkigheden! Na twee fantastische reizen naar onder andere Nieuw-Zeeland, Fiji, Australië, Sri Lanka, Cuba, de Nederlandse Antillen en Suriname, is het nu tijd om te sparen voor de wildste droom van allemaal! Een jaar lang op reis. Maar tot het zo ver is, vermaak ik mijzelf prima met wat leuke tripjes tussendoor. Read, Inspire and Explore! Dikke kus & knuffel, Tess

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 51785

Voorgaande reizen:

25 November 2018 - 01 Mei 2020

In de tussentijd

01 Mei 2017 - 31 Mei 2018

Bunita Curacao en de heenreis

16 Augustus 2015 - 10 April 2016

Stage Nieuw-Zeeland en terugreis

Landen bezocht: