Wijn, schapen, kiwi's en groen = Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Wijn, schapen, kiwi's en groen = Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Wijn, schapen, kiwi's en groen = Nieuw-Zeeland

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

22 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Donderdag had ik al veel van de stad Auckland gezien tijdens mijn stadswandeling. Daarom was ik vrijdag al bang mij te gaan vervelen, maar gelukkig was daar mijn Canadese kamergenootje Devin met het fantastische plan om naar Waiheke Island te gaan. Een klein eilandje op een dik half uur varen van Auckland.

Te samen zijn we op mountainbikes het hippie/miljonair eilandje te lijf gegaan en hebben we genoten van heerlijke wijnen, prachtige vergezichten (waaronder de skyline van Auckland), de nationale vogel genaamd kiwi's en honderden schaapjes. Conclusie niets geen saaie, maar een topdag gehad!

Vandaag (zaterdag) stond mijn treinreis gepland naar het zuiderlijker gelegen Wellington, tevens de hoofdstad van Nieuw-Zeeland en mijn woonplaats voor de aankomende vijf maanden. Het werd een heuze dagbesteding van 11 uur voordat ik eindelijk weer met de benen op vaste grond stond. Onderweg ben ik door de ruwste gebieden van het Noorder eiland gekomen, prachtig om te zien hoe groen en wijds het hier is. De afwisseling tussen witte stranden, groene vlaktes en witte bergtoppen is echt adembenemend.

Ondertussen is het hier 22:17 uur en duik ik snel mijn knusse (lees kleine) kamertje in. Gelukkig hebben we in het appartementje ook een woonkamer en zijn mijn medebewoners (chris en kris) erg gezellig. Ik geloof dat ik het hier wel even uit hou!

Dikke kus & knuffel

• 23 Augustus 2015 - 13:46

Remke:

He chick.
    Leuk je verslagen te lezen. En mooie foto's!
    Heel veel plezier en ik blijf je volgen!
    Liefs!

• 25 Augustus 2015 - 20:11

Els:

Super om je reisverslag te lezen Tessa! Het is toch een hele ervaring en een prachtig land! Groet Theo en Els

• 13 September 2015 - 16:03

Mirjam Van Meerendonk:

Hé Tessa,
    wat leuk je reisverslagen te lezen!! Wat een belevenis voor jouw en wat zul je genieten van de prachtige omgeving . Benieuwd ook naar je ervaring in het Z-H.
    Ik zit nu in de late dienst op Ortho ( Weidesteyn ), redelijk rustig maar vanaf morgen komen de opnames weer!
    Ik wens je heel veel succes en geniet ook maar van het prachtige land.

Groetjes van je ( oud ) collega Mirjam