1, 2, 3 Splash!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu 1, 2, 3 Splash!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

1, 2, 3 Splash!!

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

08 Januari 2018 | Curaçao, Curaçao

Bon siman!

De eerste zondag van een nieuwjaar is al jaren lang een dingetje in Curaçao. Ongeorganiseerd vind er namelijk al dertig jaar lang een fantastisch gaaf en uniek feestje plaats in één van de baaitjes die dit eiland rijk is: Fuikbaai!

In deze baai kan men alleen via het water komen, dus het is afgesloten voor voetgangers, automobilisten en andere nieuwsgierige lui. Gisteren was het eindelijk zo ver het feestje waar iedereen het hele jaar over kletst was eindelijk daar, Fuikdag 2018! In het holst van de ochtend 5.15 uur ging onze wekker om samen met nog dertig andere ziekenhuisluitjes op twee boten naar de baai te varen. Dat wij vroeg waren wisten we, maar dat er nog tientallen andere boten ook zo vroeg waren had ik nooit verwacht. Wat een drukte, maar vooral wat een gigantisch grote, mooie en ziek dure boten lagen er al! Boten van 1 miljoen zijn een lachertje en vele BN'ers komen ook massaal op een leuk optrekje dobberen deze dag. Lees: Hardwell, Lil Kleine, the Partysquad, Jonna Fraser en Jandino.

Iedereen op zijn eigen floatie (opblaasbaar iets) van eenhoorn, watermeloen en pizzapunt tot complete zwembaden en normale banden. Alles drijft en heeft het grootste plezier om drijvende te blijven. Jordy en ik lagen te shinen op een grote gele eend en een mooi wit zwaantje. Top dingetjes want ondanks dat vele bezoekers de titanic herbeleven, kabbelden wij rustig door op onze vriendjes! Wat een dag, ontzettend veel zonnestralen en drankjes later gingen wij vermoeid terug naar het bewoonde deel van het eiland.

Leuk gevolg van zo'n dag is de gratis opruim duiken de opvolgende zaterdag. Dus wanneer je goed uitgebrakt en weer helder bent, mag je nogmaals naar de Fuikbaai. Maar dit keer voor een onderwater tripje met vuilnisbak! Jeej lang leve feestjes op Korsou.

Ayo en tot volgende week!
Dikke kus en knuffel,
Jordy en Tess

• 08 Januari 2018 - 16:29

Linsey:

Hee Tess en Jordy
    Allebei nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Maar wat ziet deze foto’s er leuk en gezellig uit.
    Geniet er nog even van.
    En jordy succes met je baan als sexy barman

• 09 Januari 2018 - 22:20

Jannie:

Wat leuk dat jullie ons op de hoogte houden van het gebeuren daar Allebei een heel gelukkig nieuwjaar en heel veel plezier bij jullie werk liefs oma