Een sprong in het diepe - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Een sprong in het diepe - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Een sprong in het diepe

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

24 Oktober 2017 | Curaçao, Curaçao

Iedereen die het programma break free heeft gekeken op tv kent het idee wel. Jongeren die naar het buitenland gaan om hun droom achter na te reizen en mooie plekken op de wereld te bezoeken, bewonderen of zelfs bewonen. Deze enthousiastelingen gaan vaak helemaal op in het avontuur en doen dingen uit de kick van de adrenaline of omdat de uitdaging lokt. Zo heb ik ook meerdere break free momenten beleefd aflopen jaren:

- Op een remloze motor in Cuba
- Op open zee midden in flinke onweer in Suriname
- Een wilde raft trip in Thailand
- Tussen coyotes in Australië in de buitenlucht kamperen
- In niemandsland zonder bereik slapen in de auto in Nieuw-Zeeland
- Off piste snowboarden in Oostenrijk

Enz. Enz. Enz. Achteraf zijn het mooie en indrukwekkende verhalen geworden, maar ook verhalen die je met een beetje gezond verstand noooooit zou ondernemen! En terecht bleek vandaag op mijn eerste dag neurologie stage.

Een meisje van 23 jaar springt als één van de duizenden per jaar van een rotspunt af de zee in, mega gaaf want het azuurblauwe water bevind zich ongeveer 11m onder haar. De instructie was duidelijk: Als een potlood het water in en genieten! Dus daar ging ze, perfect recht naar beneden. Echter tijdens de val gaan haar voeten iets naar voren en land ze voornamelijk op de achterkant van haar bovenbenen en billen. Gevolg!? Compleet beurs en blauw, een ambulance ritje naar het ziekenhuis en ongelooflijk veel pijn door een inzakkingsfractuur van een ruggenwervel!!

Helaas eindigt niet elke onbezonnen adrenaline gevende actie in een mooi verhaal, soms eindigt het ook in de naakte waarheid: een ontzettend domme actie met gevolgen. Wellicht dat ik voortaan ook iets meer mijn hersenen gebruik bij weer een spontaan 'goed' idee.

Ayo en tot volgende week!
Dikke kus en knuffel,
Tess

P.s. Deze dame maakt het goed en zal (behalve een sneller versleten rug) na de rugoperatie veilig naar huis kunnen.