Dia Di Pais Kòrsou - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Dia Di Pais Kòrsou - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Dia Di Pais Kòrsou

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

09 Oktober 2017 | Curaçao, Curaçao

Bon dia i bon siman,

Morgen is het dia di pais Korsou oftewel de dag van het land Curacao. Op 10 oktober 2010 werd Curacao een onafhankelijk land binnen het koningrijk der Nederlanden en dit wordt elkaar gevierd tijdens deze nationale feestdag = Onafhankelijkheidsdag.

De stad, het land, de cultuur, Curacao is op zijn best tijdens dit soort dagen en overal valt wat te zien of leuke activiteiten te doen! Met een overvloed aan hapjes, sapjes, koekjes, taart, bbq's en andere voedselwaren wordt deze dag groots gevierd binnen de Curacaose cultuur.

Afgelopen donderdag is mijn familie hier aangekomen, dus wij hebben zo onze eigen redenen tot een feestje: Lisa 22 jaar, pap en mam 25 jaar getrouwd en elkaar weerzien na vijf maanden. Deze momenten verdienen ook de nodige borrels en taart. En die taarten hier zijn mega lekker, machtig en gigantisch dus dat stukje taart morgen komt ook wel weer goed!

Ayo en tot volgende week!
Dikke kus en knuffel

• 10 Oktober 2017 - 14:26

Linsey:

Heel veel plezier daar!

• 20 Oktober 2017 - 11:40

Niki:

Wow! wat leuk!! heel veel plezier met zn allen en ook gefeliciteerd!!!

• 20 Oktober 2017 - 15:34

Jantje:

Hoi Tess...nog gefeliciteerd met paps en mams!
    Wat een geweldige tijd heb je daar, om nooit meer te vergeten.

Liefs, xx