Famingo Island - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Famingo Island - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Famingo Island

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

14 September 2017 | Bonaire, Bonaire

Met Jordy op bezoek en eindelijk twee weken vrij, werd het de hoogste tijd om de Caribbean wat verder te ontdekken en dus een tripje buiten Curaçao te gaan maken! Bestemming een inieminie eilandje ter grootte van Vlieland met ongeveer 18.000 inwoners op maximaal 22 minuten vliegen (afhankelijk van de windrichting!). Kortom wij gaan een paar dagen Flamingo Island ontdekken, beter bekend als Bonaire.

In alle vroegte vertrokken we met DiviDivi air naar het buur eilandje. Dit is een zelfstandige onderneming die 6x per dag heen en weer vliegt. Ik had al meerdere verhalen over deze luchtvaartmaatschappij gehoord dus als verrassing voor Jordy deze airline geboekt. De vluchten met deze vliegtuigjes is namelijk niet iets wat je dagelijks doet. Het zijn zeer kleine propellervliegtuigjes met maximaal plaats voor 10 mensen inclusief piloot. Er is geen trap, je stapt rechtstreeks het vliegtuigje in en de piloot doet zijn kunstje ongeveer 30cm van je af! De wind speelt echt met het vliegtuigje en gedurende de korte vlucht dein je rustig heen en weer en geniet je van de gigantische takke herrie maar prachtige vergezichten.

Eenmaal aangekomen en compleet enthousiast van de reis er naar toe kon het chillen beginnen. Want ik dacht dat Dushi Island al relaxte vibes uitstraalde, echter is Bonaire echt het toppunt van het ultieme eilandleven. Op een scootertje het eiland rond crossen, hier en daar een stop voor het bewonderen van flamingo's, zoutvlaktes, prachtige blauwe wateren of een overstekende ezel.

Wat waren het een heerlijke dagen en zeker een aanrader voor iedereen die echt even geen gehaast leventje om zich heen wil!
Voor nu gauw weer terug naar Dushi Island, want in september zijn er veel te veel leuke festivalletjes met goede Nederlandse Dj's op het eiland.

Ayo i te djadumingu!
Dikke kus & knuffel,
Tess en Jordy

• 14 September 2017 - 19:33

Nan:

Wauw Tessa en Jordy. Wat een fantastische dingen doen jullie en wat heerlijk dat jullie samen kunnen zijn. Ik kan je nu al vertellen dat je deze indrukken en beelden en geuren en geluiden je leven lang niet meer gaat vergeten.
    En zoals jullie weten spreek ik uit ervaring!
    Ik wens jullie nog heel fijne dagen samen. Dikke zoen in gedachten, van Nan