Shine bright - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Shine bright - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Shine bright

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

07 Augustus 2017 | Curaçao, Willemstad

Inmiddels ben ik alweer ruim 3 maanden van huis en vliegen de weken echt voorbij. Verhuisd naar een heerlijk appartementje en met een wijntje in de hand, kijk ik terug op een heerlijk weekend met een echt Caribbean tintje.

Curacao is omgeven met prachtig helder blauw water en daar kan echt op alle mogelijke manier gebruik gemaakt van worden. Een aantal weken geleden ben ik al gaan wakeboarden, elk weekend snorkel ik wel ergens tussen de felgekleurde vissen en dit weekend heb ik dat gedobber een tikkeltje uitgebreid met een gave duik tot 26m. Daarbij was het de opdracht goed op de onderwater omgeving te letten en te navigeren tussen alle mooie koralen en planten door. Halverwege de duik keerden wij om terug naar de startlocatie en was het aan ons om de weg terug te vinden aan de hand van onze zelf genoteerde markers. Veel succes!! De missie is uiteindelijk gelukt en na 63 minuten onder water te hebben gelegen was het tijd voor een verkoelend drankje.

Deze verfrissing is hier volop te vinden in het Amstel biertje: Bright. Het is een blond bier met een alcoholpercentage van 5%. Rond 2003 werd het biertje ook op de Nederlandse markt gebracht maar het was geen succes. Het bier was daarom lange tijd niet meer verkrijgbaar in Nederland en werd enkel voor de Nederlandse Antillen gebrouwen. Van 1960 tot 2006 werd het bier gebrouwen in een lokale brouwerij. De fabriek ging helaas failliet in 2006 en de productie werd overgenomen door Heineken in Nederland. Doordat de productie nu in Nederland zit is het heerlijke biertje sinds 2013 ook weer verkrijgbaar in Nederland. Het bier wordt net zoals Corona geserveerd in een doorschijnende fles, met een stukje limoen in de flessenhals.

Dus de volgende warme zwoele zomeravond, haal een heerlijk flesje Amstel Bright en denk aan mij!
Ayo en tot volgende week,
Dikke kus en knuffel

• 07 Augustus 2017 - 16:11

Jantje:

Lees nu net al je belevenissen, wat maak je veel mee en wat "past" het allemaal goed bij jou....heerlijk genieten daar Tessa! Dikke knuffel!