Finding Nemo - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Finding Nemo - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Finding Nemo

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

07 Februari 2016 | Fiji, Nadi

De luxe en het heerlijke eten is mij zo goed bevallen dat ik nog een nachtje in Octopus resort heb bijgeboekt. Eindelijk had ik tijd en internet om mijn tickets voor de terugweg te boeken, de datum staat vast 6 april zijn Tess & big Ben weer in Hollandia! Met een kleine omweg via Sri Lanka en Oman staat mij nog een fantastisch avontuur te wachten. Maar geen stress, met de meest jaloersmakende foto's en verhalen hou ik jullie op de hoogte.

Chris en Nick zijn twee vakantie vierende jongens uit Noorwegen die de hele wereld over reizen om mensen de kunst van Flairing te leren. Oftewel, gooien met drankflessen / ijsklontjes / glazen enz. ter entertainment voor de discotheek klanten. Als ex-bar vrouw moest ik dat natuurlijk uitproberen. Het resultaat (na 1.5 uur oefenen) een 20s spectaculaire routine, met een goddelijke cocktail en verbrande rug als resultaat! Maar ik was me toch een portie trots, super leuk en wat een kick als het lukt.

Naast rugby is beachvolleybal volgens mij de nationale sport in Bulaland. Elk resort heeft standaard op het programma: 5pm volleybal. En goed dat die Fijianen zijn! Dus Lies no worries, ik ben begonnen met oefenen haha. De laatste dagen trek ik op met vier Duitse jongens uit München, vers uit de middelbare school bestormen zij in vier maanden Ozzie, Kiwi-&Bulaland en Zuidoost-Azië. De laatste twee nachten van hun trip slapen we op Beachcomber, hét partyeiland van de Yasawa's. Met 3 happy hours per dag maken ze deze bijnaam zeker waar. Vandaag gaan de boys terug naar the main island Viti Levu en stond er dus een bye bye momentje gepland, vol goede herinneringen is het gek hoe snel jij je hecht aan mensen die je eigenlijk nog maar net kent. Gelukkig bestaat er een prachtig event in München genaamd oktoberfest en is de reünie al gepland!

Helaas is ook mijn laatste nachtje op de eilanden aangebroken, hierna nog één bij de couchsurfing familie en daarna is het Isele (tot ziens) Fiji. Deze ena laatste nacht spendeer ik op South Sea Island, een inieminie eilandje waarin je binnen 2 minuten omheen loopt en de laatste stop voordat je weer op Viti Levu bent, een boottochtje van ongeveer 1/2 uur. Overdag overladen met 200+ dagtrippers en uitgestorven s'nachts met 8 gasten is dit een goede plek om heel snel toch het 'echte' Fiji te beleven. Na mij al die tijd te hebben ingehouden, heb ik vandaag het toch gedaan. Een duik en dat naar een scheepswrak op 24m diepte! Onderweg kwamen we een rog, haai en honderden vissen tegen o.a. Nemo! Wat een super ervaring en een prachtige afsluiting van mijn eilanden trip :)

Na twee weken kan ik wel echt zeggen dat Fiji een plekje in mijn hart heeft veroverd. De relaxte cultuur, super vriendelijke bevolking, heerlijk eten, prachtige cultuur en natuur maakt dat ik hier zeker nog een keer terugkom!! Maar voor nu ga ik echt down under naar Ozzie.

Tot volgende week,
Dikke kus en knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hi, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisblog! Zoals velen heb ik altijd al van reizen gehouden. Maar de zomervakantie 2014 met Mirte in Thailand heeft het bevestigd: ik wil de hele wereld zien. In al zijn vormen, maten, soorten, schoonheden en gekkigheden! Na twee fantastische reizen naar onder andere Nieuw-Zeeland, Fiji, Australië, Sri Lanka, Cuba, de Nederlandse Antillen en Suriname, is het nu tijd om te sparen voor de wildste droom van allemaal! Een jaar lang op reis. Maar tot het zo ver is, vermaak ik mijzelf prima met wat leuke tripjes tussendoor. Read, Inspire and Explore! Dikke kus & knuffel, Tess

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 51598

Voorgaande reizen:

25 November 2018 - 01 Mei 2020

In de tussentijd

01 Mei 2017 - 31 Mei 2018

Bunita Curacao en de heenreis

16 Augustus 2015 - 10 April 2016

Stage Nieuw-Zeeland en terugreis

Landen bezocht: