Culinaire verrassingen vanuit alle continenten - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Culinaire verrassingen vanuit alle continenten - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Culinaire verrassingen vanuit alle continenten

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

10 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het is zo ver, 10 januari: De officiële einddatum van mijn wetenschappelijke stage. Bijna negen maanden aan voorbereiding, vijf maanden aan ontdekkingen & ineens heb je de 27 studiepunten binnen en het eerste half jaar van mijn 3-jarige master erop zitten. Terugkijkend ben ik zo dankbaar voor deze prachtige ervaring, ik had mij geen betere tijd kunnen voorstellen. Zo veel ervaring rijker, lieve mensen ontmoet, fantastische avonturen beleeft, maar vooral gigantisch veel geleerd over mezelf. Weer een stapje dichter bij het einddoel: Dokter T. Wemeijer!

Afgelopen week vooral heel erg druk geweest met het compleet maken van mijn eindverslag. Gelukkig heb ik daar veel hulp bij gehad van mijn supervisors en kan ik dan ook trots mededelen dat hij af is! Doordat ik of aan het schrijven, overleggen, denken aan of stressen was over het afkrijgen van het rapport heb ik veel gegeten met vrienden. Zij kookten terwijl ik bezig was en ik kon zo aanschuiven. Ideaal geregeld dus en erg internationaal:

- Maandag: Waffels met bacon en banaan (Amerikaans)
- Dinsdag: Dumplings ( Chinees)
- Woensdag: Pittige noedels (Thailand)
- Donderdag: Pizza (Italië)
- Vrijdag: Curry en rijst (Sri Lanka)
- Zaterdag: Sushi (Japan)
- Zondag: Waffels met perzik (the Little Waffle shop)

Dit weekend was mijn laatste weekend in Windy Wellie en dat is natuurlijk uitgebreid gevierd in de kroeg en op het strand. Want ondanks dat het natuurlijk flink waaide, was het toch een aangename 20 graden hier. Is weer eens wat anders dan het koude gladde Nederland! Haha

Morgen afscheid nemen van de collega's uit het ziekenhuis en disndag uit checken vanuit the Cube. Hopelijk kan ik een goedkope huurauto fiksen en dan gaat het backpack avontuur beginnen met als eerste stop een surf walhalla genaamd Raglan.

Dikke kus & knuffel

  • 10 Januari 2016 - 10:23

    Sanne M:

    Heee tes,
    Wat is de tijd toch ook snel gegaan!! Gefeliciteerd met het behalen van je stage!
    Veel plezier met je volgende avonturen, geniet ervan!
    Liefs Sanne

  • 11 Januari 2016 - 11:16

    Sjon Meijerink :

    Super meid met je behaalde resultaat van harte heb ontzettend genoten van je verhalen elke week ik hoop dat je als je aan het backpacken bent je nog ff doorschrijft .
    Groetjes sjon nee ben nog geen opa

  • 13 Januari 2016 - 22:48

    Gerard Heijnen:

    Moi Tessa,
    Je hebt toch harder gewerkt dan ik dacht na al die reisverhalen. Heeft je rapport nog wat opgeleverd voor de wetenschap? In ieder geval heb jij er veel van geleerd. Dat is mooi voor de toekomst!
    Ik vind het knap van je dat je de stap hebt genomen om den vreemde in te gaan zoals ze dat hier zo mooi zeggen. Ik ben er best wel trots op dat je mijn nichtje bent. Van de koude kant weliswaar maar toch. Hij was op de hele mens gericht en niet alleen op de patient als ziek mens. Je volgt de sporen van je opa die ik heel goed heb leren kennen. Als huisarts hield hij, als ik bij hem in de auto zat op patiëntenbezoek, hele sociologische verhandelingen over het leven in Coevorden en de streek daar om heen. Wat dichter bij huis dan waar jij nu bent. Jammer dat hij zo vroeg is overleden. Jij had ongetwijfeld heel goed met hem door een deur gekund en ook van hem veel kunnen leren.
    Geniet nog van de tijd die je nog hebt in Nieuw Zeeland en als je terug bent in Grunne'n heb je een welkomsetentje te goed als ook wij terug zijn uit Curacao?
    Je oompje Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hi, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisblog! Zoals velen heb ik altijd al van reizen gehouden. Maar de zomervakantie 2014 met Mirte in Thailand heeft het bevestigd: ik wil de hele wereld zien. In al zijn vormen, maten, soorten, schoonheden en gekkigheden! Na twee fantastische reizen naar onder andere Nieuw-Zeeland, Fiji, Australië, Sri Lanka, Cuba, de Nederlandse Antillen en Suriname, is het nu tijd om te sparen voor de wildste droom van allemaal! Een jaar lang op reis. Maar tot het zo ver is, vermaak ik mijzelf prima met wat leuke tripjes tussendoor. Read, Inspire and Explore! Dikke kus & knuffel, Tess

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 51525

Voorgaande reizen:

25 November 2018 - 01 Mei 2020

In de tussentijd

01 Mei 2017 - 31 Mei 2018

Bunita Curacao en de heenreis

16 Augustus 2015 - 10 April 2016

Stage Nieuw-Zeeland en terugreis

Landen bezocht: