Hapjes en sapjes met de high society - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Hapjes en sapjes met de high society - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Hapjes en sapjes met de high society

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

06 December 2015 | Nieuw Zeeland, Upper Hutt

Om eerlijk te zijn ken ik het alleen uit films: Brallende dikke kerels met giechelende vrouwen om zich heen, dragen allemaal veel te dure oncomfortabele kleren en smijten de hele dag met grof geld. Ondertussen staan de beesten stijf van de adrenaline, is er ergens een ongelukkig zeer tenger ventje in de buurt en wacht iedereen op dat ene signaal. Juist, ik heb het natuurlijk over paardenraces! Afgelopen zaterdag kon ik via via hier werken als gastvrouw van de premium Christmas lawn. Mensen konden hier met vrinden en familieleden een tafel kopen om in de zon, onder het genot van bubbels en sushi, in te zetten op paardenraces ter viering van het naderende kerstfeest. Mijn enige ervaring rondom deze tak van sport was een geneeskundefeest op de paardenracebaan in Stadspark Groningen, kortom enige uitleg was gewenst. Gelukkig waren daar meerdere zeer welvarende mannen die graag (een exotisch ding dat ik ben) wat informatie wouden verschaffen over hun afgesloten weddenschappen en de regels van het hele gebeuren. De dag duurde van 11 tot 18 uur en er werden 9 races gehouden. Daarna vertrokken alle aangeschoten gasten aardig vlug en konden wij snel alles opruimen. Er was alleen een viertal jongere lui die maar bleven plakken en hangen. Na een half uur werd duidelijk waarom: Hun taxi kwam aan midden op de paardenbaan. Ter verduidelijking, ze werden gewoon opgehaald per helicopter! Tja dat kan natuurlijk ook en bevestigde het hele beeld van de dag: Het kan niet gek genoeg.

Na 13 uur hadden mijn collega en ik genoeg fooi gekregen om zelf ook weddenschappen af te sluiten op de races. Zij koos de paarden met verstand en ik met een gevoel voor humor door op de meest absurde namen in te zetten. Dat bleek ook nog te werken ook, want twee keer werden 'mijn' combinaties eerste in de race. Dus bij deze bedankt Kolonel Kev, Julinsky Prince, Auxsoelusive, Twoznotenough & Henree Winkler voor het gewonnen geld, maar vooral voor de leuke dag.

Dinsdag verhuis is van de 7e naar de 9e verdieping voor de laatste paar weken van mijn verblijf in the Cube. Daarom heb ik deze 'luie' zondag vooral gespendeerd om mijn spullen een beetje te sorteren: Mee op reis, mee naar Nederland of mee naar de vuilnisbak. Helaas was die twee stapel net wat te groot en de laatste stapel net wat te klein dus zal ik binnenkort er met een iets wat drastischere slag doorheen moeten. Morgen weer een frisse start van week 16 in het ziekenhuis op de cardiologie.

Tot volgende week!
Dikke kus & knuffel

• 07 December 2015 - 08:10

Niki:

Wat bizar om mee te maken maar wel super leuk!!! Thanx voor het delen!! :D

• 07 December 2015 - 10:25

Jantje:

Hey Tessa, wat weer een leuk verhaal en prachtig om eens mee te maken! De tijd gaat toch wel supersnel...nog even en dan is de familie er ook, geniet hier lekker van!
    Groetjes van ons! XX