Van Europa tot aan Oceanië - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Van Europa tot aan Oceanië - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Van Europa tot aan Oceanië

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

04 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Nu met alle aandacht omtrent the Rugby WorldCup in Engeland, kon ik natuurlijk niet achterblijven. Nieuw-Zeeland is de regerende kampioen en de basis van de WorldCup vier jaar geleden. Voor nu zijn ze nog steeds in de groepsfase, maar ze hebben al twee wedstrijden gespeeld en gewonnen. Het hele land is in de ban van het nationale team 'All Blacks', overal hangen vlagen. Patiënten met dekbedden en kinderen met shirtjes/petjes enz. Dus woensdag ben ik samen met Chris en Chris naar een wedstrijd geweest in het Westpac Stadium om de Wellington Lions aan te moedigen. Met een eindstand van 22-22, bier en een hotdog was het een leuke en ook wel leerzame avond!

De 10e maand van het jaar is aangebroken en dat betekend maar één ding: tijd voor een feestje met veel bier. Het liefst in alle soorten/maten en zo veel mogelijk. Dit alles onder de noemen Oktoberfest! Af en toe een bratwurst om de algehele gesteldheid binnen de perken te houden en dan weer door hossen op verschrikkelijke muziek in nog ergere pakkies. Deze fantastische Duitse traditie vieren ze zo waar ook helemaal aan de andere kant van de wereld. Trots als we zijn op onze Europese afkomst lieten we deze kans natuurlijk niet aan ons voorbij gaan. Zo kwam het dat we vrijdag opgedirkt met de pullen bier in onze hand Duitse liederen aan het meeblèrren waren. Onze Indiase vriend Abhi snapte er allemaal niets van, maar vond het bier lekker en de sfeer goed. Dus het was een geslaagde avond!

Iedere zondag is er een grote groente- en fruitmarkt op de kade. Het is er altijd super druk met veel culinaire tentjes en muziek. Op de markt is fruit en groente mega veel goedkoper, dus iedereen gaat massaal op pad om inkopen te doen voor de week. Even ter vergelijking één paprika of komkommer kost in de winkel al gauw 3 dollar, dat is omgerekend €1.80. Mega duur dus! Ieder land is zo ongeveer vertegenwoordigd op de culinaire markt met allemaal lekkere tussendoortjes, complete maaltijden of smoothies enz. Zo ook een Dutch tentje met oliebollen en stroopwafels. Helaas zijn Kiwi's (Nieuw-Zeelanders) echte zoetekauwers dus waren alle stroopwafels al op. Volgende week nog maar een keer een poging doen!

Ondertussen zijn de eerste zes weken van mijn stage voorbij en heb ik morgen een evaluatie over de gang van zaken tot zo ver. Met bijna 40 ECG patiënten gaat het helaas nog niet zo snel als verwacht, maar er zijn genoeg artikelen te vinden over vorige onderzoeken (25 tot zover) dus met die door te spitten houd ik mezelf wel even bezig! Hihi

Bedank voor alle lieve berichtjes, kaartjes & reacties!
Dikke kus & knuffel

P.S. Annie geen geschiedenis, maar misschien de nieuwe Floortje Dessing voor 3opReis? (A)

• 04 Oktober 2015 - 10:26

Jou Annie:

Wat vervelend zeg dat ze al die leuke feestjes daar hebben,
    houd je helemaal niet van... afzien dus;)
    Toch goed om te horen dat je ook nog nog voor school bezig bent haha, hopelijk kun je veel info halen uit de andere onderzoeken!!

Voor 3 op reis werken kan ook haha!! Geen vervelend werk.

Leuke foto's ook chick! Ziet er goed uit :)
    Xxx

• 04 Oktober 2015 - 13:01

Annemarije:

Lieve Tess!!

Akelig al die feestjes zeg! Haha!
    Super om te lezen dat je t zo naar je zin hebt!!

Balen dat je nog niet zo veel ECG's hebt! Hopelijk kan je je onderzoek wel volledig doen!

Meis, geniet van alles wat je doet!!

Dikke knuffel!! Xx Annemarije