Kia Ora - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Kia Ora - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Kia Ora

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

31 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Oftewel hallo in het Maori. Het beeld dat ik had van dit inheemse volk was gebaseerd op verhalen, foto's en het alleswetende internet. Naïeve ik dacht dat het kleine mensen waren met een voorliefde voor tatoeages op alle onderdelen van het lichaam. Niets is minder waar, het tatoeage verhaal staat als een paal boven water, maar verder hebben ze vooral een zwak voor fastfood en asociaal rijgedrag. Niets geen kleine lieve mensen maar grote/grove mensen die beleefdheden vaak achterwege laten. Dit staat in groot contrast met hun mooie geloof waarin waardering voor moeder natuur boven alles staat. Om alle vraagtekens rond deze kwestie weg te nemen werd het tijd voor een bezoekje aan het Te Papa museum hier in Wellington.

Het lijkt een beetje op het indianenverhaal in Amerika, ooit leefde er eens een klein maar gelukkig volkje op een stuk land. Toen kwamen er schepen met honderden Europeanen die goud geld zagen en het originele volk verdrongen of onderdrukten. Waarschijnlijk zijn de Maori mensen die ik heb ontmoet in de grote stad gewoon een beetje stug en chagrijnig over het verleden en het koude weer (gem. 13 graden). En eigenlijk geef ik ze ook geen ongelijk. Dus het is nooit te laat voor een frisse start toch? De volgende keer bij de Burgerking zal ik eens vragen wat hun favoriete saus is!!

Verder heeft Chris (de chick) mij meegenomen naar de dierentuin. Aapjes kijken heb ik altijd al leuk gevonden, maar hier maken ze er een hele show van. Voeren van leeuwen/pinguïns/tijgers/zonneberen plus loslopende emoe's, ze draaien hun hand er hier niet voor om. Gelukkig staat er een groot hek om de dierentuin, geniet van de foto's!

Dikke kus & knuffel

  • 31 Augustus 2015 - 09:35

    Jantje:

    Mooie verhalen Tessa! Leuk om te lezen en wat heb je al veel meegemaakt in korte tijd...Geniet ervan maar dat komt denk ik helemaal goed met jou! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hi, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisblog! Zoals velen heb ik altijd al van reizen gehouden. Maar de zomervakantie 2014 met Mirte in Thailand heeft het bevestigd: ik wil de hele wereld zien. In al zijn vormen, maten, soorten, schoonheden en gekkigheden! Na twee fantastische reizen naar onder andere Nieuw-Zeeland, Fiji, Australië, Sri Lanka, Cuba, de Nederlandse Antillen en Suriname, is het nu tijd om te sparen voor de wildste droom van allemaal! Een jaar lang op reis. Maar tot het zo ver is, vermaak ik mijzelf prima met wat leuke tripjes tussendoor. Read, Inspire and Explore! Dikke kus & knuffel, Tess

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 51513

Voorgaande reizen:

25 November 2018 - 01 Mei 2020

In de tussentijd

01 Mei 2017 - 31 Mei 2018

Bunita Curacao en de heenreis

16 Augustus 2015 - 10 April 2016

Stage Nieuw-Zeeland en terugreis

Landen bezocht: