Geneeskundige termen voor dummies - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu Geneeskundige termen voor dummies - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tess Wemeijer - WaarBenJij.nu

Geneeskundige termen voor dummies

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tess

26 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ondertussen is mijn stage begonnen en (ver)dwaal ik door de vele gangen van het Wellinton Hospital. Mijn begeleider is een zeer aardige, iets wat chaotische man genaamd Peter. Om een beetje een beeld te geven wat ik de aankomende maanden ga doen, volgt hier onder een zeer saai stuk tekst vol met medische termen. Bij deze u bent gewaarschuwd!

In hoog ontwikkelde landen zoals Nederland en Nieuw-Zeeland, overlijden veel mensen aan hart- en vaatziekten. Een wel bekend fenomeen is een hartinfarct, ergens ontstaat er een propje deze blokkeert de toegang van bloed naar de hartspier waardoor deze zuurstof te kort krijgt en uiteindelijk stopt met werken. Dit gaat vaak gepaard met veel pijn op de borst, tintelingen in de arm of nek, zweten enz.
Deze patiënten worden na het ziekenhuis gebracht waar zij gedotterd worden en vaak een stent ontvangen. Een buisje die zorgt dat het bloedvat mooi open blijft. Na deze ingreep mag ik een ECG afnemen bij deze patiënten, een soort van hartfilmpje om te kijken hoe de elektrische schokken in het hart lopen. Patiënten die een hartinfarct hebben gehad laten vaak een iets afwijkend filmpje zien, doordat het hart een flinke opdonder heeft gehad. De gegevens uit deze ECG ga ik vergelijken met de pompfunctie van het hart, om zo te kijken of de ene ECG verandering ernstigere gevolgen voor de patiënt heeft dan een ander.

Dit is mijn onderzoek in het kort, mocht je iets meer uitleg willen let me know. Zo genoeg serieus gepraat, gelukkig heb ik ook nog veel vrije tijd om de stad en de mensen te ontdekken. Wellington ligt tussen de bergen, dus met een kleine wandeling (hike) van 1.5 uur ben je op mount Victoria en heb je prachtig uitzicht over de stad en de bergen die het omarmen. Geniet van de prachtige foto's!

Dikke kus & knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hi, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisblog! Zoals velen heb ik altijd al van reizen gehouden. Maar de zomervakantie 2014 met Mirte in Thailand heeft het bevestigd: ik wil de hele wereld zien. In al zijn vormen, maten, soorten, schoonheden en gekkigheden! Na twee fantastische reizen naar onder andere Nieuw-Zeeland, Fiji, Australië, Sri Lanka, Cuba, de Nederlandse Antillen en Suriname, is het nu tijd om te sparen voor de wildste droom van allemaal! Een jaar lang op reis. Maar tot het zo ver is, vermaak ik mijzelf prima met wat leuke tripjes tussendoor. Read, Inspire and Explore! Dikke kus & knuffel, Tess

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 51527

Voorgaande reizen:

25 November 2018 - 01 Mei 2020

In de tussentijd

01 Mei 2017 - 31 Mei 2018

Bunita Curacao en de heenreis

16 Augustus 2015 - 10 April 2016

Stage Nieuw-Zeeland en terugreis

Landen bezocht: